Pretty little liars - Who is A?

HEJ mina kära vänner! Jag är så excited about this PLL finale så jag tror jag kommer explodera. Vem är A? Jag vill berätta mina teorier såhär innan, så ifall jag skulle ha rätt tror ingen att jag kom på det efter finalen. Så vad har vi. 

De fyra tjejerna - Hmm...garanterat inte Emily eller Hanna. Spencer eller Aria kan var en möjlighet.
Ezra - WOho , kanske! 
Wren - JAaaaa. KAnske! 
Mona - Nej eftersom hon är i böckerna och det skulle inte vara samma som i böckerna. Det skulle äver vara för uppenbart. 
Maya - I do not think so. Och jag skulle vara så besviken ifall det visar sig att det är hon. 
Jenna - Nej. Alltså någonting är det ju med henne, men att hon skulle vara A skulle vara waaay to obvious. 
Jason - Nej. Tror hans stora hemlighet var att han och Spencer är halvsyskon. 
Föräldrarna - Hmm...Alltså tror inte. INTE Hannas mamma eller pappa. Pappan har vi knappt sett. Moma Marin dejtade Wilden så Hanna skulle slippa problem, så nej. Emilys föräldrar, nej bara. Arias mamma nej, pappan nej, även fast jag tror att han kan ha någonting med Alis mördare att göra. Hastings familjen, tror inte pappan det skulle vara för obvious, men ev. mamman, även fast det skulle vara lite tråkigt.
Melissa - NEJ! Det skulle vara alldeles för obvious. Visst är hon lite konstig och mystisk men tanken på att hon skulle var A är skrattretande. Ev. skulle hon kunna ha någonting att göra med mordet på Ali. 
Wilden - Well, här är jag inte riktigt säker...Misstänkte honom ett tag, men tror bara han är en väldigt väldigt konstig polis. Men utesluter inte honom helt. 
Noel - Han e creepy, visst. Men A? Inte en chans...Skulle även vara för obvious. 
Lucas - Nej, de försökte få oss att tro att det var Lucas, men sedan var det det där med Calebs pengar osv. Lucas verkar för mesig för att kunna göra allt det här. 
Caleb - Marlene King har sagt att A var i första avsnittet säsong 1, och vi vet att Caleb kom in i showen senare.
Garrett - Samma sak med Garrett.

Så min teori är att ifall inte A är någon av tjejerna, måste A ha en hjälpreda. T.ex. Ezra kan vara A, han skulle kunna placera ut lappar och sånt i skåpen och på äpplet osv. Men, någon tonåring måste hjälpa till. hur skulle Ezra kunna vara på Hannas överraskningsparty med lasangeboxarna??? Ifall A har arbetat ensam måste A vara en tonåring på skolan som är en återkommande karaktär. Jag har flurat lite, och t.ex. så är Spencer mamma "hjärnan" medan Mona gör allt arbete i skolan, "hjälparen". Jag vet inte riktigt men jag är så peppad inför ikväll! 

UPDATE: Tittade på Goodmorning America för ett tag sedan och Troian, Lucy och Shay var där och gav lite ledtrådar. 

1. “A” admires one of the PLLs more than the others. - Lucas/Mona ser upp till Hanna. Ezra ser upp till Aria. Wren ser upp till Spencer.

2. “A” loathes one of the PLLs more than the others. Den här är svår...Har ingen aning...

3. “A” has a motive to justify “A’s” evil deeds. ....Mona/Lucas skulle ha sina skäl. Men gud var arg jag skulle bli ifall det är någon av dom.

4. “A” wants a playmate. ...Ingen aning...


Vi vet att Black Swan referenser och Psycho referenser kommer visas. En del tror att Ezra & Aria är ett psycho couple och dom båda är A tillsammans. Eller att Ezra är A. En del tror att Ali är alive. Att hon och Jenna är tvillingar. Eller att Ali & Vivian är tvillingar Ja, jag tror att A är minst två personer i alla fall.

Och sedan tror jag att Byron mördade Ali (Ifall hon nu inte lever). För hon utpressade Byron eftersom hon visste att han hade en affär med hans student. Ja det är i alla fall vad jag hoppas på, fatta vad kul det skulle vara. 

Annars då. Vad vet vi om kvällen avsnitt? 

- A ska avslöjas
-Vi ska få veta varför A har gjort alla dom här sakerna
-Vem som mördade Alison
-En älskad karaktär kommer dö
-Troligtvis kommer Spencer leka hide & seek med A
-Hanna kommer köra bil som en dåre
-Maskeradbalen
Och, ett helt nytt mysterium kommer börja, vilket självklart kommer fortsätta i säsong 3.

Åh gud jag är så peppad! Hoppas det blir awesome! Är så himla nervös över att det kommer visa sig att Lucas är A haha eller Melissa... Alltså hur tänkte Marlene king då?

UPDATE2: Kollade på en youtube video nyss och hon föreslog Maya och Jason. Varför inte??


Haha halvt besatt

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback