The kite runner / Flyga drake

För några dagar sen såg jag The kite runner / Flygadrake. Vi har läst novellen på engelskan i skolan, en fantastisk bok btw, och efter jag läste ut den blev jag sugen att se filmen. 

Filmen handlar om Amir som bor i San Fransisco med sin fru. En dag får han ett telefonsamtal från hans pappas gamla vän som säger till Amir att han måste komma till Pakistan. Okej världens sämsta förklaring.

Huvudpersonen Amir har just blivit en publicerad författare efter att många år tidigare ha flytt till USA med sin far undan den sovjetiska invasionen av deras gamla hemland. I San Francisco får han ett telefonsamtal från Afghanistan, en desperat vädjan om att försöka rädda sonen till hans bäste vän Hassan i pojkårens Kabul ur de styrande talibanernas klor.




Helt okej film. Faktiskt en ganska bra adaption av boken. Inte alls lika känslofylld som boken, såklart, men godkänd. Jag rekomenderar den! Tror att filmen skulle ha blivit bättre om dom hade haft en berättaröst som boken har. Det var så himla mycket som utelämnades. Snabbspolade igenom filmen faktiskt, men det gör jag alltid. Se den!

7 av 10 

Kommentarer
Beatrice

Sv; ja verkligen jättebra! Va bra, jättekul!



Ha en bra kväll!



Blogg: http://themoviediaries.blogg.se/
2012-03-18 @ 19:30:56
Sofia

Jag gillade verkligen boken, filmen är okej men jag tycker den missade mycket viktigt :)

Svar: Jo precis så tycker jag med!
tokigitv.blogg.se



Blogg: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson
2012-10-17 @ 09:53:54




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback