Palme

I tisdags var jag på bio och såg en otroligt bra film om vår kära före detta statsminister Olof Palme och gissa vad den heter? Palme. 
 
Jag älskar Palme. Min pappa har pratat mycket om honom och har hört om honom från andra och av medier. Min förebild och idol. Visst var han inte perfekt men vem är det egentligen? Våran skönaste statsminister någonsin. Hans smarthet, att han blev sosse trots uppväxten på Östermalm, hans omtanke om andra och lämna ingen kvar! Att han som statsminister bodde i ett radhus i Vällingby och hyrde en stuga på Fårö är beundrandsvärt jämfört med FRedde Äcklo som förutom det uppenbara problemet att han är modde bor/bodde i en stor villa i Täby. 
 
Förutom min uppenbara kärlek för Palme var filmen väldigt snyggt gjord+intressant. Kändes inte som 2h. Det var i princip bara äkta footage med Palme, sjukt coolt. Fick även se Bergman och Astrid Lindgren så coolt att se dem "live" eller va man ska säga. Åh är fan kär i honom. Min kommande man måste gilla Palme, inte älska men ändå gilla och ifall han inte gör det så ska han ha en jävligt bra anledning. Nu ska jag bara läsa "underbara dagar framför oss."
 
 
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback