6 filmer.

Ni vet i början när man börjar få feber och sedan efter febern börjar gå nedåt, då har man inte energi till så mycket, vad är perfekt då? MOVIES. 
 
Breaking Dawn part 2
Hehe minns när Twilight kom ut och jag tänkte, vad är det för skit, sedan lästes böckerna och besattheten började. Men den har försvunnit, bara sådär. Har väll att göra med att man växer upp, var ju bara 13 år typ heho. I alla fall tycker jag filmen var väldigt bra. Tycker dock bebisen såg alldeles för animerad ut och hela filmen såg ut att ha redigerats i adobe typ. Störde mig inte alls så mycket på Kristen Stewart i denna film faktiskt så det var ju ett +. Filmen var bra, intressant, spännande och twisten på slutet, haha det var så länge sen jag läste boken kommer inte ihåg ifall det var med i boken eller inte men jag bah OMGEEH what's happening. Sen slutet gott allting gott. Tror dock Breaking Dawn part 1 fortfarande är min favorit av filmerna. 6/10*



The Vow
Ville ha lite enkel romantik och ville väll se ifall den här var någe bra, har hört blandade åsikter, och personligen helt ok. Har lite svårt för Channing Tatum (vetvetvet sexigaste mannen eller något men finner inte honom särskilt snygg och inte för att vara elak men inte särskilt bra skådespelare heller...), Rachel McAdams däremot har jag nog en liten girlcrush on, hatade henne i Mean Girls (can't even imagine why *ironi*) men efter det har hon haft så gulliga roller typ the notebook, tidsresenärens hustru, wedding crasher, välkommen till familjen och nu the vow. I alla fall tycker jag The Vow är bättre än t.ex. last song och dear john men inte t.ex. the notebook...heho...Lite för lång kanske..Störde mig en del på hennes karaktär i den här filmen dock. Usch hennes föräldrar. 6,5/10*

 
While You Were Sleeping
Någon gammal 90 tals film med Sandra Bullock. Så himla cheesy och usch, men gullig. Inte så mycket fel på handlingen men manuset och hur dom har klippt osv. inte så bra. Men filmen som helhet typ 5/10*


 
The Intouchables
Åh gud den här franska hiten har väll alla hört talas om!! Och oj vilken film!! Tårarna rann typ nästan genom hela filmen (beror även på vilket humör man är på) både från glädje och sorg. Så himla fin och garanterat en av de bästa filmer jag sett de senaste åren! Rekommenderars oerhört mycket, ville inte att den skulle ta slut. 9,5/10*


Silver Linings Playbook
Jennifer Lawrence fan som man är var man ju tvungen att se denna, tyckte även den verkade intressant och haha. Väldigt annorlunda men oj vad bra. Älskar denna. Framkallar för mycket tårar bara. Och oj vad jag shippar Bradley och Jennifer. Brad har jag inte heller sett som särskilt snygg fram tills den här filmen. Bradifer/Bradlifer. Tydligen är det bråk på tumblr för alla som shippar Jennifer med Josh Hurtcvhsdgk bah BRADIFER IS NOT HAPPENING OK GUYS. Han är ju ett barn typ ok hon med men aa...I alla fall en oerhört bra film 9/10*


 
X-men First Class
Har sett denna flera gånger men den är så bra. ÅH älskar den. Efter Silver Linings var jag tvungen att se något med Jennifer Lawrence och inte hungerspelen så då blev den här perfekt. Rekommenderar filmen + ögongodis, James McAvoy och Michael Fassbender! 8/10*


 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback