The Good Wife

För ungefär en månad sen började jag kolla på seriöst en av de bästa serier jag sett och en vecka senare hade jag sett alla 86 avsnitt (ok nä tror typ 80 har kommit ut). Seriöst ni måste börja kolla på The Good Wife!! 

Allvarligt den är så spännande och intressant och het och vet inte vad. Senaste avsnittet alltså. Herregud. Och dom har så sjuka uppehåll. Nyss ett uppehåll på 3 veckor sedan kom ett avsnitt förra söndagen och nu i söndags var det ingenting men på söndag kommer den åh så spännande. 

Den handlar om Alicia som börjar jobba på en advokatbyrå efter att det kommer ut att hennes man (offentlig person) har haft en affär med en prostituerad och hon separerar från honom och tar med sig barnen. Advokatbyrån hon börjar jobba på ägs delvis av hennes gamla collegekamrat Will (åh mums). Den andra partnern är Diane Lockhart som är runt 60 snåret. OCH HERREGUD, DENNA serie har de bästa guest characters någonsin. Det roliga är att flera av dom är återkommande så under seriens gång stöter man på dom flera gånger t.ex. Michael J Fox och Carrie Preston. Dessutom följer serien Alicias make som försöker bli guvenör. Åh gud vilken dålig beskrivning jag gav men skräms inte den är oerhört bra. Spänning, känslor, intresse, lite romantik och fantastiska karaktärer. SE NUU!! 
 
Dessutom känner ni nog igen flera av skådespelarna, Alicia var med i många avsnitt av city akuten, Cary var med i Gilmore Girls och såklart Alicias make som spelade Mr Big i sex and the city. Och Alan Cumming is gold, well he's Eli Gold, hahahahahahahahahah (bara ifall du sett serien). 


Kommentarer
Sofia - En blogg om tv-serier

Tack för tipset, den hamnar på min att se lista :) Vad glad jag blev när jag såg att Matt var med älskade honom i Gilmore Girls och har saknat honom i min tv :) Jag ska nog bara se om Gilmore Girls först :)

Svar: Haha JA gör det! Och jaaa han och Rory var så gulliga haha. Har dock inte sett alla Gilmore Girls avsnitt utan bara då och då när den har gått på tv:n, kanske dags att göra det snart? Typ alla tv-bloggare älskar ju den haha.
tokigitv.blogg.se



Blogg: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson
2013-02-28 @ 13:32:41
Lowenberg

Håller med! ÄLSKAR The Good Wife. Jag tackar mamma min för att hon tvingade mig att se första säsongen. Sen behövdes det inte tvingas mer! =)

Svar: Jaaa så braa!! Haha min pappa tittade faktiskt på Goodwife för några år sedan men då tänkte jag bara OINTRESSANT. Men oj så bra.
tokigitv.blogg.se



Blogg: http://lowenberg.blogg.se
2013-06-25 @ 22:26:45




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback